Monday, October 5, 2009

Be STRONG.,



Anas ra telah mengatakan bahawa Rasulullah SAW bersabda:
“Sesungguhnya besar pahala mengikuti pada besarnya cubaan. Sesungguhnya Allah apabila menCINTAi suatu kaum, pasti Dia menimpakan CUBAAN-Nya kepada mereka. Barangsiapa yang REDHA, dia akan mendapat keREDHAan-Nya dan barang siapa yang MARAH, maka dia akan mendapat MURKA-Nya.”

Mesti ada satu ketika dalam hidup ini, saat duka di mana kita jatuh dan hampir-hampir berputus harap. Kita sedih akan dugaan yang datang sambil hati sering mempersoalkan kenapa kita, bukan orang lain yang diduga dengan cabaran ini. Tika itu, kita merasakan begitu rendah diri seakan-akan segalanya telah berakhir. Walaupun adakala kita berputus harap dengan sesama manusia, tapi JANGAN SEKALI_KALI BERPUTUS HARAP DARI-NYA. Allah s.w.t dan makhluk itu lain. Sungguh berbeda. Allah tidah pernah, dan tidak sekali-kali akan melupakan hamba-Nya, tidak seperti manusia. INGAT TU.

Fitrah hidup, ada masa kita naik, ada masa kita jatuh. Bukan ketika kita jatuh sahaja Allah uji, tetapi juga ketika kita naik. Tiba masa kita jatuh, kita berasa begitu lemah. Namun, ingatlah sahabat-sahabatku sebenarnya anda adalah seorang yang KUAT dan mampu hadapi ujian yang diberi. Allah uji kita, sekadar mampu kita. Selain menunjukkan tanda kasih-Nya pada kita. Janganlah kita bersikap lemah. Tunjukkan yang anda kuat, bukan lemah. Allah begitu suka pada hamba-Nya yang kuat, tetapi bukan yang lemah. Anda mesti yakin yang anda mampu. Kalau orang lain boleh, kenapa tidak kita. Jadi cubalah sedaya mungkin. Mungkin kita tidak mampu menjadi yang TERBAIK, tetapi cubalah dengan bersungguh-sungguh untuk menjadi yang TERBAIK bagi diri kita. InsyaAllah, ada sesuatu yang menunggu anda di akhirnya. Nak tahu apa, JOM KITA CARI. Keep Moving Forward.,

Monkey Icon Cici
Aizat Zainudin
>>SWSA<<


2 comments:

ikintruegirlmulan said...

thanks for posting this article.
it does motivates me as I am sometimes feeling down of my personal problem.
Thanks again

AizatZainudin said...

Afwan. Sama2. Mudah2an dapat dijadikan manfaat bersama.,

Related Posts with Thumbnails