Saturday, October 17, 2009

Tat Nenas Oo Tat Nenas.,


Kali ini cuma nak cerita sikit. Baru-baru ini bila saya buka email saya, terkejut bila dapat satu emel dari kawan saya yang seorang ini. Nak tahu apa yang dia emelkan? Haa, kalau nak tahu dia emelkan gambar tat nenas (macam dekat atas nie) pada saya. Bukan apa, pernah ada satu hari nak pergi beraya di rumahnya, tapi atas sebab-sebab tertentu terpaksa saya batalkan hasrat saya kerana dia tiada di rumah pada hari tersebut. Apa yang special pada tat nenas nie? Emm, mungkin pada orang lain, biskut raya yang ini biasa sahaja.Tapi, bagi saya selain ianya satu jenis biskut raya yang saya suka, ada suatu cerita yang mengembalikan nostalgia lama tatkala berpuasa ketika masih kecil dahulu.

Nak dijadikan cerita, ketika itu saya masih disekolah rendah, dan masih belajar-belajar untuk berpuasa. Lagi pula, untuk berpuasa penuh satu hari, kerna kebiasaannya cuma larat melakukannya selama setengah hari. Tika itu, memang agak sukar dan perit nak puasa satu hari (saya rasa semua orang pun macam tue kan???). Sampailah satu hari tu, selepas pulang dari sekolah, saya merasa begitu lapar. Kebetulan ketika itu raya sudah hampir tiba. Selain membuat biskut raya, mak sudah membeli terlebih dahulu beberapa jenis biskut raya sebagai back-up, dan kesemuanya disimpan di dalam almari. Jadi dengan perut yang lapar, ditambah pula dengan godaan nafsu yang makin tak boleh dikawal, akhirnya saya nekad untuk mengambil sedikit biskut tat nenas yang disimpan mak dan saya curi-curi jamah sedikit.

Akibat tak puas dengan kuantiti yang sedikit, cubaan kali kedua dibuat. Namun, kali ini nasib tidak menyebelahi diriku. Ayahku berada di situ, and i am caught RED-HANDED (ditangkap dengan bukti kesalahan masih di tangan). Alamak, masa tue hanya Allah sahaja yang tahu perasaanku. Ditangkap ayah sendiri akibat ponteng puasa. Selepas dimarah ayah, ayah suruh pergi mengaku pada mak pula. Sudahlah ponteng puasa, dapat bonus dimarah mak dengan ayah pula. Ish3. Taubat tak nak buat lagi. Kadang-kadang bila teringat balik kisah lama, nak tergelak sorang-sorang dibuatnya. Apapun, terima kasih diucapkan buat kawan saya yang menghantarkan saya gambar ini.,

Monkey Icons Yoyo
>Aizat Zainudin<



4 comments:

zara said...

kantoiiiiiiiiiiiiiiii~~!!!!!!

AizatZainudin said...

Nasib badan. Huhu.,

Aiman Mardhiyyah said...

my favourite cookies~ yummy!!!

Jacknaim said...

huhu.. aku ponteng puasa dlm tandas.. tp x kantoi pun..huhu

Related Posts with Thumbnails