Friday, May 28, 2010

Tak Salah Nak Berkarya Atau Berseni, Tapi Patut Ke Sampai Macam Ini?.,


Assalamu'alaikum w.b.t.,

Jika sebelum ini saya ceritakan pada anda semua mengenai kalimah 'Allah' di sandal Crocs, kali ini saya bawakan edisi khas mengenai realiti dunia sebenar, yang mana agama Islam yang kita junjungi dan muliakan dengan sewenang-wenangnya dihina, dikutuk, dicaci, oleh pelbagai pihak, terutama Yahudi laknatullah. Entry ini bukan bermaksud untuk menyakitkan hati anda, sekadar menyedarkan diri kita sebagai Muslim (termasuk diri saya). Lihatlah dengan mata hati, bukan mata lahiriah semata-mata. Lihatlah dengan penuh rasa dan semangat berkobar-kobar bahawa Islam kan terus perlu dan perlu kita lindungi dan perjuangkan. Maafkan saya sekiranya sebahagian imej-imej di bawah seakan meng'insult' kita sebagai Muslim.


Filem 'FITNA' oleh Geert Wilders dari Belanda. Memang merupakan FITNAH yang sangat besar pada Islam. Walaupun filemnya merangkumi ayat-ayat al-Quran, namun tidak diambil secara keseluruhan, menyebabkan boleh disalah tafsir pada yang menonton filem ini.


Aksi kanak-kanak sekolah menengah dari Sarawak yang mengajuk dan menghina Islam di dalam sebuah gereja di Sarawak. Mereka melakukan aksi dan memperlekehkan solat berjemaah yang dilazimi ummat Islam. Di samping memcaci, gelak tawa mereka jelas menghina Islam. Allahuakbar.



Tentera marin Amerika Syarikat yang jelas-jelas mengutuk dan menghina Islam. Katanya Tuhan mereka lebih baik dari Tuhan kita, iaitu Allah. Sedangkan cuma ada satu Tuhan yang berhak disembah iaitu Allah s.w.t. semata-mata. Imej kedua pula merendahkankan martabat Kitab termulia ummat Islam. Cuba bayangkan , tanda salib dicontengkan di atas al-Quran. MasyaAllah, apa nak jadi ini.


Ini pula imej kasut Nike (yang merupakan suatu jenama yang diminati ramai, terutama kaum lelaki), menghina kalimah 'Allah'. Kenaplah semua ini boleh terjadi. Kamu (yang menghina Islam) ini tidak ada kerja lain ke, selain menyentuh sensitiviti agama lain. Cuba bayangkan kalau agama anda sendiri dihina, mesti anda marah. Agama perkara mulia, bukan untuk diolok-olokkan.



Gambar di tandas yang pertama menunjukkan kalimah syahadah 'La ila ha illa Allah, Muhammadur rasulullah' yang merupakan rukan Islam pertama yang kita pegang sewenang-wenangnya dijadikan sebagai ukiran di atas penutup tandas. Betapa dahsyatnya Islam dihina. Gambar kedua pula, menunjukkan ukiran wanita berhijab sebagai ukiran tempat membuang air kecil (di dalam tandas lelaki) yang dilaporkan terdapat di Israel. Produk yang menghina Islam ini dikeluarkan di Amerika Syarikat, dan diedarkan di sekitar Israel. Walaupun ramai yang mengatakan ianya adalah lebih menyerupai biarawati, namun sudah ada bukti jelas sememangnya ianya mahu menghina Islam, bukan agama lain.


Imej di atas menunjukkan gimana perkataan Coca-Cola yang jika diterbalikkan dan diolah menyerupai perkataan 'La Muhammad, La Makkah' di dalam tulisan Jawi. Samada benar mahupun tidak, bergantung pada anda. Bukti ada di depan anda. Jikalau benar, harus dan harus anda memboikotnya.


Ini pula imej dari iklan Coca-Cola (yang diminati ramai) yand didiarkan di negara Eropah, menghina dengan mengajuk perbuatan ummat Islam tika sedang solat berjemaah. Tak serik-serikkan kalian (yang hina Islam) dengan perbuatan anda? Tolonglah hentikan perbuatan ini, tolonglah berhenti dari terus menyakiti hati kami. Agak-agak adakah anda masih mahu minum air Coca-Cola selepas ini? Kan sudah ada banyak alternatif untuk minuman ini. Betul tak?.


Ukiran patung lilin di sebuah pameran seni di Sepanyol, yang mengilustrasikan seorang Muslim yang sedang bersujud (di bawah sekali), seorang Kristian yang sedang berdoa (di tengah), dan seorang Yahudi (di atas sekali). Betapa hinanya mereka menghina Islam. MasyaAllah. Ini antara gambar yang menyebabkan bergeloranya amarah di dalam diri saya. Adakah Islam begitu teruk pada mereka sehinggakan dihina sebegini rupa.

Sedih dan sayu hati ini tatkala melihat imej-imej sebegini. Harapannya, agar anda juga merasa yang sama. Masakan kita yang sesama Islam tidak merasa apa-apa. Islam dihina, dikutuk, dengan terang-terangan. Namun apa yang kita sudah mahupun boleh buat. Mereka berani, kerana tiada tentangan yang keras dari ummat Islam itu sendiri. Siapa lagi yang harus ambil tindakan jika bukan kita. Mohon agar Allah membantu kita memerangi mereka ini. Dilaung-laungkan bahawa Islam itu pengganas, sedangkan hakikatnya merekalah 'TERRORIST' yang sebenar. Banyak lagi yang saya ingin kongsikan, namun saya kira cukuplah sekadar apa yang saya sudah paparkan. Terlalu banyak gambar-gambar lain yang menghina Islam, sehinggakan saya sendiri enggak sanggup menatapnya. Ya Allah, berilah kami kekuatan menghadapi UJIAN ini. Dan mohon pada-Mu untuk berilah hidayah pada mereka-mereka yang menghina Islam ini.

Pada sahabat-sahabat di luar sana, jikalau merasakan artikel ini bermanfaat, mohon dipanjang-panjang pada yang lain. Moga kita memperoleh manfaat bersama. InsyaAllah, Islam kan terus tertegak, sampai bila-bila. ALLAHUAKBAR!!!.,

Aizat bin Zainudin,
>>Sampaikan Walau Satu Ayat<<
~Sayangi ISLAM, Jangan HINA Islam~



3 comments:

khairulizzah said...

salam..
mohon utk di'share' di fb ye??

Unknown said...

Silakan. Moga beroleh manfaatnya.,

Anonymous said...

salam...mohon utk d share d blog sya..http://adyibnusup.blogspot.com/..

Related Posts with Thumbnails